Thailand!!!

18 mei 2015 - Thailand, Thailand

Hallo jongens en meisjes,

Ik ben alweer een aantal weken in Thailand en heb al ontzettend veel gezien van het land. Ik wil graag met jullie al mijn ontdekkingen delen!! Luister allemaal goed, want ik heb namelijk ook wat hulp nodig van jullie!

Aller eerst kwam ik erachter dat het in Thailand en in Nederland niet dezelfde tijd is. Er is sprake van een tijdsverschil. Ik heb ontdekt dat het in Nederland 6 uur vroeger is dan in Thailand.

Het is in Thailand nu 7 uur 's avonds (19:00u). Ik wil heel graag weten hoe laat het bij jullie is. Het lukt mij alleen niet om het zelf uit te rekenen en ik wil het heel erg graag weten. Zouden jullie samen met wat hulp van jullie juf kunnen uitrekenen hoe laat het toen in Nederland was?

Ik wil jullie hiervoor alvast bedanken!

Dan mijn tweede probleem. Ik heb al heel veel foto's gemaakt hier in Thailand, maar toen ik de foto's uitgeprint had. Heb ik ze in een envelop gedaan. Schijnbaar zaten er in deze envelop ook nog andere vakantie foto's van andere landen bij, en nu weet ik niet meer welke foto's ik in Thailand gemaakt heb.. Zouden jullie mij kunnen helpen om de foto's van Thailand terug te vinden? Ik had er ook woorden bij zitten over het land, deze horen bij bepaalde foto's kunnen jullie de woorden die bij Thailand horen, ook weer bij de goede foto's leggen?

Lees eerst mijn andere ontdekkingen uit Thailand en help me dan met het vinden van de juiste foto's!

Dit is wat ik hier in Thailand allemaal ontdekt heb :

In Thailand is het altijd warm en het kan er af en toe hard regenen. De kinderen dragen op bijna elke school een schooluniform, dragen jullie dat ook?

De kinderen spelen in Thailand veel buiten, omdat het altijd warm weer is.

De mensen in Thailand zijn over het algemeen kleiner, dan mensen in Nederland. De kinderen hebben een wat donkere huidskleur (maar niet zo donker als in Afrika) en ze hebben bijna allemaal zwart haar en bruine ogen. Heeft iemand uit de klas bij jullie blond haar en blauwe ogen? Dat vinden ze in Thailand heel bijzonder.

In Thailand wordt er veel rijst gegeten en de mensen eten vaak wel 5 keer per dag, hoe vaak eten jullie per dag? Ik eet zelf altijd 3 keer per dag: ontbijt, middag eten en avondeten.

Verder hebben de mensen in Thailand vaak bedekte kleren aan. Misschien heb jij wel eens een hemdje aan in de zomer, maar in Thailand is dat niet normaal. Zij vinden dat te bloot. De meeste mensen dragen in Thailand daarom een t-shirt.

In huis hebben de meeste Thaise mensen en dus ook de kinderen geen schoenen aan. Doen jullie eerst je schoenen uit voordat je je huis binnen komt?

De meeste Thaise mensen wonen in eenvoudige huizen van hout.

In Thailand spreken de meeste mensen Thai, maar sommige mensen kunnen ook Engels.

Ook heb ik veel dieren en planten gezien. In Thailand hebben ze net als in Nederland muggen, vlinders, vliegen en andere kleine beestjes. Maar ik ben ook andere dieren tegengekomen die we in Nederland niet hebben. In Thailand leven apen, tijgers, panters, olifanten, slangen, beren, neushoorns, dolfijnen, haaien, hagedissen en nog wat andere dieren.

Verder groeien er in Thailand veel groenten en vruchten. Dit komt omdat het in Thailand altijd warm is en het er af en toe regent. Denk bijvoorbeeld aan bananen en rijst, die groeien in Thailand. In Nederland eten we dat ook, maar dat kan best hier uit Thailand komen. In Nederland groeit er namelijk geen rijst en er groeien ook geen bananen.

Nu we dit allemaal over Thailand weten, kunnen jullie mij vast helpen met het vinden van de foto's uit Thailand. Hopelijk lukt het jullie ook om de woorden bij de goede foto te plakken.

Oh, ja en als laatste heb ik nog wat geleerd in Thailand. In Thailand begroeten de mensen elkaar op een andere manier als in Nederland. Ze begroeten elkaar met een 'wai'. Ze houden hun handen tegen elkaar voor hun borst, met de vingertoppen omhoog. Ze knikken dan met hun hoofd of maken een buiging.

Hoe begroeten jullie elkaar? Veel mensen in Nederland begroeten elkaar met een hand of een kus.

Het lijkt me leuk als jullie elkaar eens met een 'wai' gaan begroeten, jullie reizen bovendien met mij mee door Thailand.

Zoek een maatje uit je klas en begroet elkaar met een 'wai' .

Ik hoop dat jullie nu veel meer te weten zijn gekomen over Thailand! Als er nog wat tijd over is, bedenk dan met jullie juf eens wat je nog wilt weten over Thailand?

Heel erg bedankt voor al jullie hulp!

Jullie hoor snel weer iets van mij.

Groetjes uit Thailand,

Amira.